22 Ağustos 2009 Cumartesi

İki maaş birden almak

SGK’dan maaş almak için kocasından anlaşmalı olarak boşanan kadınların maaşları ellerinden alınıyor. Ayrıca çift maaş almanın başka hukuki yolu daha var.

Soru: Sigortadan emekliyken babam vefat etti ve bende eşimden ayrı olduğum için yetim aylığı aldım. İki sene sonra SSK emeklisi oldum ve benden SSK mahkeme kanalı ile almış olduğum yetim maaşı faizi toplam olarak yedi milyar olarak geri aldı. Zor durumda kaldım ve bu parayı tamamlamak için oradan aldığım borçlarımıda ödeyemedim. Bu durumun düzeltilmesi için ne yapmalıyım ve ablamda hiç evlenmedi. Emekli sandığından emekli oldu . Ablam yetim maaşı alabilecek mi?

Cevap: Bir bayanın normal durumlarda evli olmaması süresince babasında devam eden yetim aylığını alabilir. Normal durumlarda SSK sizden yetim maaşını geri alamaz . Fakat evliliğiniz devam ediyorsa eğer kağıt üzerinde boşandıysanız eğer yetim aylığını böylece aldıysanız eğer SSK bundan size ödediği maaşı geri almıştır. Normal bir hak sahibi yetimden ödenen aylıklarını geri alması olamaz ve bu durumda bir kez daha konuyu açıklık getirelim , babasından yetim aylığı almak için yada eski kocasından dul aylığı almak için kağıt üzerinde boşanan eşlerin SGK’ya faizi ile birlikte ödemesi zorunludur. Bankalardan cep telefonlarına kadar bu durumu tespit edebilirler. Ablanızın durumu ise evli olmadığından dolayı emekli aylığını ve babaınızın yetim aylığını alabilirler.

Askerliğimi borçlanırsam maaşım artar mı?

Ben bir SSK çalışanı olarak sigortam askerden önce başladı ve emekli olmama ise sekiz ay var. Bu bitince 7400 gün prim günlerim kalacak. Ayrıca 20 ay askerlik borcu yatıracağım için 4200 TL yatırmam gerekiyor. Askerlirliğimide yatırdıkdan sonra prim günü 8000 oluyor. Arada kalan 600 gün benim emekli maaşıma nasıl yansır.?

Cevap : Bu 4200 TL’yi on senede geri alırsınız. Bundan dolayı da askerlik borçlanması yapmayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder